Contentmarketing

Met contentmarketing maakt u van de prospect een klant.

De basis van contentmarketing = content

Content is inhoud. Contentmarketing draait om het aanbieden van waardevolle, interessante inhoud. Met die inhoud trekt u niet enkel nieuwe klanten aan, u behoudt ook de bestaande. Via contentmarketing doet u dus aan klantenbinding. U communiceert met (potentiële) klanten. Daarbij maakt u geen reclame voor uw producten of diensten, maar verstrekt u boeiende informatie waarvan de klant iets opsteekt. Dit doet de betrouwbaarheid van uw merk groeien. U bewijst immers dat u over een grote expertise beschikt.

Content marketing: een voorbeeld

Stel: na een ijskoude nacht krijgt u uw auto niet gestart. Hoewel u weinig over auto’s kent, beseft u dat de batterij leeg is en weet u dat u met startkabels aan de slag moet. Maar hoe? En hebt u zelf wel startkabels? U typt op Google ‘batterij auto plat’.
Op de eerste plek in de ranking staat een artikel van Touring Wegenhulp met alle info over hoe u zelf uw auto kunt starten met kabels, videohandleiding inbegrepen. Hoewel de info heel gedetailleerd is, twijfelt u of u dit zelf aandurft.
U belt bij uw buren aan om te vragen of ze startkabels hebben en u willen helpen. Niemand thuis. U moet enkele uren wachten tot een vriend u uit de nood komt helpen, maar u bent hopeloos te laat voor uw afspraak.
U denkt: Ik neem een abonnement op Touring. Zij komen ter hulp bij een platte batterij, waar ik ook ben in het hele land, en vervangen hem zelfs indien nodig.
Conclusie: de contentmarketing van Touring wérkt.

Met contentmarketing dringt u zich niet op

U stoort de doelgroep niet. De doelgroep komt zelf naar u toe. Door informatie op te zoeken in Google belandt de prospect op uw site. Uw content moet dus makkelijk te vinden zijn. Hier komt het belang van SEO-webteksten en blogberichten weer bovendrijven. En ook social media marketing.

Contentmarketing: bied de klant wat hij nodig heeft

Dankzij social media zijn consumenten machtiger dan ooit. Ontevreden klanten uiten hun negatieve reacties online. Dit kan bijzonder schadelijk zijn voor uw bedrijf of product. Speel daarom slim in op de klant. Weet dat hij tegenwoordig beter dan ooit is geïnformeerd. U kunt hem niks wijsmaken. Bied daarom klanten via contentmarketing wat ze nodig hebben: eerlijke, betekenisvolle en leerrijke inhoud.

Contentmarketing en doelgroepanalyse

Ken uw doelgroep. Wat zijn hun wensen en behoeften? Bied relevante content op het juiste moment aan.

Content = betaalbare vorm van marketing

Interessante content creëren neemt veel tijd in beslag. Maar gelukkig krijgt u er veel voor in de plaats. U onderscheidt zich op een unieke manier van uw concurrenten. Uiteindelijk is het een betaalbare manier om (potentiële) klanten te winnen. Denk aan blogs, video’s, white papers, etc…

Contentmarketing: kwaliteit van de teksten

Vermijd spel- en grammaticafouten. Vermijd een langdradige tekst of een betoog zonder enige structuur. Dit torpedeert uw professionaliteit en de geloofwaardigheid van uw bedrijf.

Laat Kravat u helpen.


CONTACTEER ONS