Digitale nieuwsbrief

Is een e-newsletter nog interessant?

Verspreidt u uw nieuws niet beter via Facebook, Twitter of LinkedIn? Sociale media zijn inderdaad een must. Maar een digitale nieuwsbrief heeft ook heel wat voordelen.

Waarom een nieuwsbrief?

Niet elke klant is aanwezig op social media. Wie er wel op zit, krijgt uw bericht vaak niet te zien. Door de drukte op social media zijn updates soms maar enkele uren zichtbaar in het nieuwsoverzicht. Stuur daarom óók een nieuwsbrief. Breng uw klant zo op de hoogte van nieuws dat voor hem interessant is.

Nieuwsbrief sturen: enkele tips

  • Plak geen grote stukken tekst in uw nieuwsbrief.
    Probeer de klant naar uw website te lokken met enkel een intro en een teaser.
    Eenmaal op uw website klikt de klant verder naar andere pagina’s.
  • Kies het meest geschikte moment om uw nieuwsbrief te versturen.
    Dit is afhankelijk van uw doelgroep.
    Tijdens de werkuren? Tijdens de week? Of eerder het weekend?
  • Stuur uw nieuwsbrief enkel naar mensen die hebben aangegeven hem te willen ontvangen.
    Want met spam maakt u niemand gelukkig.
  • Zorg voor een titel die meteen duidelijk maakt waarom deze nieuwsbrief interessant is.
  • Koppel kortingen en wedstrijden aan het nieuws dat u wilt melden.
  • Zorg voor periodiciteit.
    Stuur uw nieuwsbrief maandelijks of om het kwartaal.
    Verzamel intussen voor de klant relevante en boeiende informatie.

Uw nieuwsbrief sturen via Kravat?

Kravat stuurt nieuwsbrieven via Mailchimp of Madmimi. Deze platformen zijn gratis tot een bestand van 2000 adressen. U betaalt dus enkel voor de opmaak en het schrijven van de teksten.

Meer weten?


CONTACTEER ONS