Gedrukte teksten

Tekst voor drukwerk ≠ tekst voor websites

Gedrukte teksten (teksten voor drukwerk) lijken op veel vlakken op teksten voor websites. Print copywriting moet even hard doel raken als web copywriting. Uw tekst moet duidelijk de voordelen voor de klant opsommen. De taal moet helder en doeltreffend zijn. Er moet een call-to-action in zitten.

Maar er zijn twee verschillen:

  • Grootste verschil: u hoeft geen rekening te houden met SEO.
  • Teksten op drukwerk lezen we iets grondiger. Print copywriting mag dus wat dieper graven en langer zijn. Maar we mogen zeker niet overdrijven, want veel bedrijven plaatsen hun brochure bijvoorbeeld in pdf-vorm online. En dan slaat de prospect weer vooral aan het scannen.

Gedrukte teksten en hun diversiteit

Veel hangt af van het soort publicatie. De tekst op uw poster zal – logisch – veel beknopter zijn dan de teksten in uw uitgebreide productcatalogus. Kravat weet welk soort tekst het best werkt voor welk soort publicatie. Uiteraard houden we, zoals bij elke tekstopdracht, vooral rekening met het doelpubliek. We denken vanuit de klant/prospect. Naast B2C schrijven we ook gedrukte teksten voor B2B en interne communicatie.

Gedrukte tekst snakt naar een mooi jasje

Let op! Niet enkel de tekst is belangrijk. Het design van uw gedrukte communicatie is dat evenzeer. Kravat helpt u graag met uw lay-out. Het zou immers zonde zijn dat uw sterke copy wordt ondergesneeuwd door een matig design.


CONTACTEER ONS