Negen tips voor een succesvolle bedrijfswebsite

Zorg ervoor dat uw bedrijfswebsite goed is opgebouwd. Niet enkel inhoudelijk, maar ook structureel. Een professionele site geeft uw bedrijf meer geloofwaardigheid en zorgt voor nieuwe klanten.

1. Los het probleem van de klant op

Bezoekers van uw bedrijfswebsite zijn op zoek naar antwoorden op een vraag. Of naar een oplossing voor een specifiek probleem. Met duidelijke en makkelijk te begrijpen copy zorgt u ervoor dat de prospect snel antwoorden vindt.
Leg goed uit welke oplossing u aanbiedt voor het probleem van de prospect.
Hiervoor dient u wel over de nodige kennis te beschikken over uw eigen producten en/of diensten. Ook moet u zich goed bewust zijn van waar de prospect naar op zoek is.

2. Het gaat niét over u

Gedraag u niet zoals die kerel op dat feestje die constant over zichzelf staat te praten. Uw website hoort vooral geen ode te zijn aan uw fantastische bedrijf. Dat is irritant en vervelend.
Plaats uzelf in de schoenen van uw doelpubliek. Identificeer wat belangrijk is voor die mensen. Zorg dat de content van uw bedrijfswebsite uit nuttige, praktische informatie bestaat die wordt opgepikt door de zoekrobots. Hierdoor krijgt uw bedrijf de goede uitstraling. U bewijst een autoriteit in uw vakgebied te zijn.

3. Wees oprecht

Bezoekers van uw website voelen aan of u al dan niet oprecht bent. Geloven ze in uw eerlijkheid, dan zullen ze u sneller vertrouwen en uw producten of diensten kopen. Verkoop dus geen lucht, of van die typische nietszeggende corporate talk.
Let ook op met stockfoto’s die nep overkomen. Zoek naar de geschikte beelden – desnoods urenlang – met écht uitziende mensen. Met plastic en fake zult u immers geen connectie kunnen maken met de bezoekers van uw website.
Oprechte copy en echte foto’s reflecteren de persoonlijkheid van het bedrijf. Op deze manier bouwt u ook een merk op.

4. Kom met harde bewijzen

Onderschat uw prospects en klanten niet: ze zijn verfijnd en gesofisticeerd. Ze willen de feiten zwart op wit. Zorg voor – échte! – testimonials en reviews van klanten. Ook interessant zijn case studies waarin u een probleem van een klant uitlegt en aantoont hoe uw product of dienst dat probleem heeft opgelost.

5. Zorg voor verse content

U kunt niet een bedrijfswebsite maken en er dan niet meer naar om kijken. Hou uw website up-to-date met boeiende informatie over uw vakgebied. Schrijf over nieuwe producten en diensten. Ga in uw blogberichten gedetailleerd in op specifieke problemen.
Op die manier gaan prospects – en bestaande klanten – op termijn uw website als een waardevolle referentie gebruiken.

6. Toon uw expertise

Hoe meer informatie u verschaft op uw website, hoe meer kans u hebt op nieuwe leads. Zorg voor gedetailleerde productbeschrijvingen met foto’s. Leg uw diensten duidelijk uit.
Mensen zoeken naar informatie. Gééf hen die informatie. Wees open en transparant. Maakt u zich vooral geen zorgen of uw concurrenten iets met deze info kunnen aanvangen. Als u zaken verbergt voor uw rivalen, verbergt u ze immers ook voor uw potentiële klanten. En dit zal uw verkoop niet helpen.

7. Vergeet de call to action niet

Net zoals bij face to face verkoop moet u ook online de klant vragen om te kopen. Doet u dit niet, dan zal u niet verkopen. Leid uw prospect dus op zelfverzekerde manier rond op uw website en zeg hem wat hij vervolgens moet doen: u contacteren, inschrijven, kopen, etc.

8. Toon uw volledige contactinformatie

Maak het heel gemakkelijk voor prospects en klanten om u te contacteren. Zorg dat uw contactgegevens makkelijk te zien zijn, bij voorkeur op elke pagina van uw website. Vernoem altijd uw mailadres én telefoonnummer. Dat geeft mensen de optie om u te contacteren op de manier die zij verkiezen. Wat u zelf verkiest, is hier niet belangrijk.

Zorg ook dat uw fysiek adres zichtbaar is op uw ‘Over ons’- pagina of op uw contactpagina. Klanten weten graag waar uw bedrijf gevestigd is, zelfs als ze u nooit hoeven te bezoeken. Een fysiek adres zorgt voor legitimiteit en vertrouwen.

9. Wees niet te perfectionistisch

Een bedrijfswebsite is iets waar veel werk, tijd en geld in sluipt. En toch blijven er altijd details waarover u niet tevreden bent. Misschien moet dit nog anders? Of kan daar nog een extra knop komen? Zorg eerst en vooral dat de basis van uw website in orde is. Zorg voor een goede hosting, doordachte SEO-teksten, een duidelijke structuur. Weet dat het nu in eerste instantie belangrijk is om uw site online te zetten zodat uw bedrijf visibiliteit krijgt. Beter dan uw site offline te houden terwijl u over elk detail loopt te flippen. U kunt altijd nog verbeteringen aanbrengen eenmaal de site online staat.

Kravat helpt u graag op weg met uw bedrijfswebsite. We helpen u een solide structuur uit te denken. Daarna werken we aan de inhoud. We schrijven uw teksten, passen ze aan aan de doelgroep en zoeken gepaste foto’s. Eenmaal dit alles op punt staat, beginnen we met het bouwen van de website. Contacteer ons voor meer informatie.

CONTACTEER ONS

cat

Geef hier uw reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *