SEO-tactiek: fris uw oude blogberichten op

Hoe is het gesteld met de SEO van uw oudere blogberichten?

Een belangrijk deel van uw online marketing strategie bestaat uit het regelmatig schrijven van nieuwe blogberichten, met aandacht voor SEO. Dit zorgt ervoor dat Google uw website een hogere waardering geeft.
Maar wat met de blogberichten die u vroeger hebt geschreven? Misschien had u toen nog niet zoveel aandacht voor SEO?
Wees u ervan bewust dat mensen deze blogberichten ook nog bezoeken als ze uw site verkennen. Misschien staat er verouderde info op? Of misschien zijn deze berichten net nog heel interessant maar niet SEO-vriendelijk en dus niet te vinden in Google?

Het loont in ieder geval de moeite om even te checken of uw oude blogberichten kunnen opgefrist worden.
U kunt er nieuwe informatie, foto’s en links aan toevoegen.

Volg deze stappen om uw oude berichten te updaten én te upgraden:

• Pas verouderde inhoud aan. Schrap zaken die niet langer correct of relevant zijn.
• Zien uw foto’s er gedateerd uit? Gooi ze weg en vervang ze door betere exemplaren.
• Pas oude tussentitels aan zodat ze SEO-vriendelijk worden. Gebruik hiervoor zoekwoorden (keywords).
• Hebt u nog geen tussentitels? Dan moet u zeker uw tekst in stukken delen en boven elk stuk een geschikte tussentitel plaatsen.
• Kijk uw title tags en meta descriptions na op correctheid. Staan de goede zoekwoorden erin?
• Wat met de titel en alt text van de foto’s? Herschrijf ze indien nodig.
• Voeg zoekwoorden toe aan passages waarin ze horen te staan. Let wel goed op dat de grammatica van uw tekst intact blijft.
• Controleer oude links om te zien of ze nog werken en voeg nieuwe, relevante links toe.
• Als bepaalde blogberichten nogal kort zijn, breid ze dan wat uit met interessante content. Google houdt van langere, informatieve pagina’s.
• Lees achteraf heel goed na. De oude content moet immers perfect samensmelten met de nieuwe.

Wat heeft uw blog met uw huiskamer gemeen?

Wie al meerdere jaren in hetzelfde huis woont, weet dat meubels en decoratie mettertijd uit de mode raken. Of ze raken versleten en moeten daarom vervangen worden. In dit geval gaat u niet meteen alles naar het containerpark brengen en helemaal opnieuw gaan decoreren. Tenzij u te veel geld zou hebben misschien.
Nee, als enkele meubels in uw huiskamer hun beste tijd gehad hebben, vervangt u ze. Dit hoort u dus ook met uw blogteksten te doen. Hier en daar enkele zaken schrappen, wat nieuwe informatie plaatsen en uw volledige blog ziet er weer fris en nieuw uit. En dat vindt Google ook.

Blog-updates vergroten uw online zichtbaarheid

Het grote voordeel van uw blog up te daten is dat het veel minder werkintensief is dan volledig nieuwe content te moeten aanmaken.
Dus, doe uzelf een plezier en overloop zo snel mogelijk uw oude posts. U zult ongetwijfeld pareltjes tegenkomen waar u indertijd hard aan hebt gezwoegd. Blaas die snel nieuw leven in. Uw online zichtbaarheid wordt er enkel groter mee.

Hulp nodig?

CONTACTEER ONS

cat

Geef hier uw reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *