SEO-webtekst

Waaraan herkent u goede SEO-webteksten?

1. SEO-webtekst is kort en helder. To-the-point. De tekst bestaat uit korte blokken met informatieve tussentitels. De prospect blijft geboeid op uw website verder lezen én klikken. Tot hij belandt waar u hem hebben wilt: op uw contactformulier.

2. Webteksten beantwoorden aan de SEO-vereisten. SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’. SEO-teksten zijn dus teksten die speciaal geschreven zijn om uw site zo hoog mogelijk te doen ranken in Google.

SEO-webteksten: een investering die vruchten blijft afwerpen

Het effect van goede SEO-webteksten verdwijnt niet. Dankzij uw teksten blijft uw site hoog gerangschikt in Google. Voor deze teksten betaalt u eenmalig. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google Ads. Voor het betalende online advertentiesysteem van Google moet u constant budget voorzien. En erger: het effect verdwijnt zodra u stopt met betalen.

SEO-webteksten: meer dan enkel zoekwoorden

Uiteraard bevat uw SEO-webtekst de gewenste zoekwoorden of keywords. Maar uw tekst moet de prospect ook prikkelen om verder te lezen. Vlot geschreven, hapklaar, goed gebalanceerd, met net de juiste informatie. De tekst moet uw prospect werkelijk iets bijbrengen en hem tegelijk van uw kunde overtuigen.

SEO-webteksten: het CMS van uw website

Voor de SEO zijn ook enkele technische zaken belangrijk. Zorg voor een responsive website. Laat uw webmanager ervoor zorgen dat uw pagina’s op de correcte manier zijn benoemd. Kravat kan voor u in het CMS de SEO-titels, alt-teksten en meta-descriptions optimaliseren en aanpassen. Dit zorgt ervoor dat de snippet die uw prospect in Google te zien krijgt een mooi afgerond geheel is.

Kravat zet graag de tanden in uw webteksten!

Het belang van SEO-webteksten is dus heel groot. Wilt u uw bestaande webteksten laten nakijken op SEO? Geen probleem, wij herschrijven uw teksten volgens de regels van de kunst. Of we verwerken nieuwe content tot SEO. Dit kan op basis van uw briefing.


CONTACTEER ONS