Waarom een blog uw website hoger doet ranken in Google

Uw website is een onmisbare marketingschakel voor uw bedrijf. Maar krijgt uw site wel voldoende bezoekers? En is hij voldoende zichtbaar op zoekrobots als Google?

Wat is een bedrijfsblog?

Op uw website staat al uw basisinformatie: uw diensten/producten, filosofie, ‘over ons’, contactgegevens, etc. Een bedrijfsblog is een noodzakelijke aanvulling op uw website. Als u uw basisinformatie immers niet regelmatig updatet, verandert de inhoud van uw website zelden of nooit. Er ontstaan geen nieuwe pagina’s die Google kan indexeren. Hierdoor loopt u het gevaar dat Google uw site als een statische – lees: dode – site gaat beschouwen. Gevolg: uw site staat minder hoog gerangschikt in de zoekresultaten.

Omdat u uw site niet lukraak kunt aanvullen met losse pagina’s is een blog de ideale oplossing. Zie het als een verzamelplek waarop u regelmatig informatieve teksten (blogberichten) post. Voordelen? U toont er uw bezoekers uw vakkennis mee aan en Google is er verzot op.

Bloggen is dus een belangrijke marketingtactiek om meer online visibiliteit te geven aan uw bedrijf. Lees hierover meer op onze site bij contentmarketing.

Bloggen zorgt voor meer bezoekers op uw website

Bent u tevreden over het aantal bezoekers op uw website? Inderdaad, het kan altijd beter.

Natuurlijk zijn er de mensen die uw bedrijf al kennen en af en toe uw site bezoeken. Of misschien werkt u met Google Ads en krijgt u zo nieuwe prospects over de digitale vloer. Maar dit kost u veel geld. En wanneer u de Ads-campagne stopzet, droogt het verkeer meteen weer op.

Dáárom is een bedrijfsblog zo interessant. Dankzij de regelmatige toevoer aan nieuwe informatie gaat Google uw website opwaarderen. Hierdoor verschijnt uw site hoger in de organische ranking waardoor betaalde advertenties op termijn niet eens meer nodig zijn.

Een blog maakt uw website dynamisch

Uw site moet dus gaan leven: er moeten geregeld – wekelijks of (twee)maandelijks – pagina’s bijkomen. Die nieuwe content moet uiteraard overeenkomen met de diensten die u aanbiedt. Telkens u een nieuwe blogpost schrijft, indexeert Google deze pagina. Zo registreert de zoekrobot dat uw site in beweging is en interessante up-to-date informatie te bieden heeft. In de ogen van Google wordt uw site dus een praktische, informatieve plek waar potentiële bezoekers veel aan zullen hebben.

Resultaat: meer kans dat uw site opduikt in de hogere regionen van Google en potentiële klanten de weg naar uw bedrijf vinden.

Bloggen en social media

Bloggen en social media gaan hand in hand. Door te bloggen is de kans groter dat uw bedrijf ontdekt wordt via social media. Elke nieuwe blogpost kunt u immers delen op LinkedIn, Facebook, Twitter, Pinterest,… Op die manier bereikt uw bedrijf nieuwe groepen mensen. En beter nog: u hoeft er geen advertentiekosten voor te betalen.

Bloggen: waar dient u op te letten?

Zorg uiteraard voor interessante, nuttige berichten. Anders riskeert u een averechts effect. Let zeker ook op taal, grammatica en een logische opbouw van uw tekst. Daarnaast zijn er de typische SEO-aandachtspunten om nog beter op te vallen voor Google: gebruik en plaatsing van bepaalde trefwoorden, de ideale tekstlengte, invullen van alt-tags, meta descriptions, H1- en H2-titels, etc.

U leest er hier meer over: SEO-webteksten.

Bloggen: goedkoop en duurzaam

Een bedrijfsblog is een manier om met weinig kosten ervoor te zorgen dat uw bedrijf makkelijk wordt gevonden op Google. Bloggen heeft ook een duurzaam effect: een blogbericht dat u vandaag plaatst, kan jaren later nog worden aangeklikt, mits het interessant en informatief genoeg is.

Kravat helpt u perfect op weg met uw bedrijfsblog.

Wilt u meer informatie? Kijk dan op deze website bij blogberichten, SEO-webteksten, contentmarketing en social media marketing.

En contacteer ons vervolgens voor een scherpe offerte!

CONTACTEER ONS

cat

Geef hier uw reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *